vet inte vart jag ska börja.

Jag vet att du är ledsen, känner dig ensam & så vidare. Jag vet att det är skit. Det enda rätta är att vara ärlig, vilket jag var. Att ljuga för dig är inget alternativ.

Jag behöver rensa mina tankar. Och nu har jag faktiskt lyckats bli kvitt en del nedtyngande saker att gå och grubbla över. I övrigt har jag fortfarande svårt att sova & behöver egentligen någon som agerar ryggkliare för att klumpen i magen ska förvinna.

Sluttjafsat. Jag tror hursomhelst att jag håller på att bli dundersjuk i öroninflammation = inte nääz. Det gör så tjyvans ont & halsen bränner. Imorgon kureras jag med apelsinjuice, the wackness & plugg.

Jag älskar youtube. På youtube kan man hitta söta indiska damer som lagar mat till sina män. Man kan få tips om både det ena och det andra. Jag blir varm inombords, & är jävligt glad över att mina matlagningsskills tar sig. Ikväll lagade jag kalasgodindiskmat; Aloo Gobhi, chiliräkor, jasminris. Det verkade bli uppskattat, & just nu ÄR jag en degklump.

Jag börjar se hur en helgvana rotar sig, sakta men säkert; dance 'til you drop hos Sussie med alldeles för mycket förtäring av diverse saker, sen ut & göra stan osäker (Ice ice baby). Som om det inte är nog att berätta om det i ord tar vi dessutom jivligt för många bilder som vi sedan stolt visar upp på fejsbook. Det är vad jag ska göra typ nu; kasta upp fulebilder på fejsan.


Ikväll kände jag mig som en gräddbakelse smakar när man är riktigt förjävla övermätt...

blööh

just nu känns det väl sådär. ungefär som om min mage har trasslat ihop sig till ett nystan. ungefär så...

late nights in luuuuuuuuuuuuuuuuuund

Jag låter bilderna tala för sig själv.

Hundögonen åker fram då och då...!

blåsor

Här sitter jag med groende blåsor på fotsulorna & värkande lever.

I morse gjorde jag världens finaste hemmafrupresent till Gustav: pannkakor, fruktsallad, kafffffffehh & thé. Jag kommer förmodligen sluta som en desperate housewife någonstans; nagelmålandes, pannkaksbakandes, bitter & serietittandes. Mina dystra framtidsvisioner dämpas inte av att jag aldrig får tummen ur röven. NU ska jag skicka mejl till folkuniversitetet (jag + några till ska starta en fet studiecirkel - mjölka pengar, spela musik, måla & låna dyr utrustning), skicka iväg svenskaläxan, mejla posten...

Igår var cräzy in da ballface. Jag, Gust & MattiasGroddanErik hängde grabbigt nog i Gust/Mattes replokal & drack bärs. Jefferson Airplane gjorde vår kväll & vi smet in på världens lökigaste högskolefest i lokalen bredvid. Där raggade vi cider, dansade & fick lätta hjärnskador av det hårda golvet. Det var ju trots allt onsdag!

Nu ska jag sluta skriva om ingenting. Hejdå! Adjö! Au revoir!


Berlin

En gång, för ca ettochetthalvt år sedan, åkte jag med en billig buss till B-B-Beerlin med mina kära storasyskon + brors fru. Det var alldeles förträffligt, & staden är sjukt spektakulär. Mycket att se, mycket att göra, stora hus & snygga väggmålningar. Jag förstår inte riktigt varför det är så få som tar tag i saken & åker dit. Nu i vintras hade t ex DSB sjukt billiga tågresor (har för mig att det var 200 - 300 kr t/r), & boendet behöver inte kosta mer än 80 pix/natten. Definitivt värt det!
I sommar hoppas jag på att komma tillbaka, skåda Karl Marx-allé lite närmre, besöka judiska muséet & ett konstnärskollektiv jag blivit tipsad om. Heja Berlin jahwoll!














skit också

jag låg ner i din säng, ihopkurad med täcket omkring mig
fantiserade att täcket var min sköld, en sorts igloo.
du satt en meter bort, det kändes som tjugi.
jag försökte få dig att vända dig om
försökte få dig att komma till mig
borrade min rödgråtna blick i din nacke, andades i otakt.
hjärtat slog nog också i otakt.
dina fingrar smattrandes på tangenterna, och jag visste inte vad du skrev.
efter någon minut vände du dig
jag tittade bort
du lade dig bredvid, jag blundade.
dina andetag kittlades, och det kändes som att det gick en evighet innan
jag började andas i takt igen.  

lördag

redan lördag igen. och igen och igen. jag får verkligen känslan av att ha missat någonting.

det har inte hänt alldeles för mycket i veckan. jag har fikat hos syster i hennes & Philips stora, fina lägenhet. det är galet vad trevligt de har fått det, & oj vad jag inte hade sagt nej till att flytta hemifrån. jag och syster satt i deras kök, jag drack någon slags espressokaffe. vi blev kaffestissiga & åt för mycket mörk choklad, lyriska över alla resor vi hade kunnat tänka oss att göra. som vanligt kommer vi på oss själva med att alldeles förvirrat rabbla upp alla drömresemål inklusive när vi tänkt sätta planerna i verket utan särskilt mycket trovärdighet i orden. när man väl börjat är det svårt att sluta. 

  
men nu är det lördag & jag tycker alldeles för mycket om min nya tröja för att det ska kännas bra. den är ganska fjantigt poppig.
idag planerar jag att göra alldeles för lite för mitt eget bästa. jag och emma hade nämligen tänkt gymma skiten ur oss, kötta satan, men till vår stora besvikelse stämde inte gymets öppningstider överens med vad vi planerat. attans!
istället sitter jag här med ett gigantiskt glas äpple/kanelthe & tittar ut på det förfärligt trista vädret. jag har precis kastat ut ungefär alla mina kläder ur garderoben för att sortera & trixa, men mitt engagemang tog slut innan jag började. hjälp!

 

Kalas hos Emma!




Samtliga bilder är stulna, från Jasmine & Julia! Heja!

I´m bringing sexy back

Här nedan ser ni mig. Bilden är tagen när jag promenerade till skolan i morse. Fåglarna kvittrade & solen sken. You want a piece of me?

 

Bournemouth

Ibland kan man inte låta bli att sakna sommarn 07. Ojoj vad länge sedan det känns. Samtidigt känns det inte som att det var ettochetthalvt år sedan jag tog den gula dubbeldäckaren ner till Bournemouths centrum. Sjukt!

 Oh du härliga strand! Ta maj ti havet lixx.

 Jag hängde med ett par SJUKT COOLA SKEJTKILLAR som skjutsade en hit och dit i sina föräldrars bilar. Oj vad de pratade fint!

 Johanna, som jag saknar himla mycket, och jag hängde i London. Det var sinnessjukt varmt den dagen.

 Tacky klubb i Southampton där vi drack dyr öl och lyssnade på skejtpunk. Heja!

Jag kunde inte låta bli, speciellt inte efter att jag såg första avsnittet av Skins (sjukt bra engelsk serie, söndagar 23) i söndags som påminde så jävla mycket om England! Wah! 

målardag




Nyårsoutfiten är äntligen här!

Nu kommer det ni har väntat på. Det ni så länge drömt våta drömmar om. Det ni sukter efter i era mörka sinnen;
nämligen en outfit! 

Dethär är en alldeles speciell en. Bilden är tagen under nyårsfirandet ute på landet, i Tunby! Dans, fest & goda vänner!
Jag råkade vara ledsen just när bilden knäpptes... Varför då undrar ni då?
Det ska jag förklara i ett senare blogginlägg.
nU SKA JAG GÖRA EN BLONDINBELLA OCH TA EN BLOGGPAUS. Puss på er, och glöm inte att skänka en tanke till alla ledsna fjortisar ute i världen!

Det är lugnt.

Nyårsoutfiten!

Happy 2009

Nu har ett år försvunnit.
Det känns som det var igår jag "vaknade upp", gåendes ute på en landsväg i Billeberga, fruktansvärt trött och förvirrad. Det känns inte som att det var ett halvår sedan det var sommarlov och jag var brun om bena. Det känns absolut inte som att det var två månader sedan jag var i Amsterdam.
Det går alldeles för fort. Jag tror inte jag hinner med.

Hur som helst har året som fortlöpt varit ytterst händelserikt & faktiskt ganska spännande. Nu tänker ni; ska hon inte summera året i bilder & beskriva hur hon mådde varje månad (i januari var jag ledsen, i februari log jag hela tiden, i mars blev jag gravid blablabla), och det tänker jag faktiskt nästan göra.

Under 2008...
- var jag väldigt kär.
- bevittnade jag den bästa gudstjänsten någonsin i ett unket street churchtält under hultsfredsfestivalen.
- förälskade jag mig i Jane Austen, såg alla hennes filmer & försökte läsa en av hennes böcker, på engelska. Jag misslyckades.
- var jag inte särskilt duktig på spanska, alls.
- såg jag en av de bästa filmerna någonsin - into the wild.
- reste jag till Montenegro med min familj & blev inte ens brun. Lärde mig dock att "serber är lite mentalt retarderade". (?!)
- missade jag Radiohead på roskilde pga ovanstående....
- hade jag sjukt kul på fester, men också väldigt tråkigt.
- plankade jag in på siesta & hade nog roligast på hela året.
- såg jag min pojkvän spela ett antal gånger, & förstod på riktigt hur duktig han egentligen var.
- fick jag ett antal nya vänner, som jag delar överraskande mycket intressen med. 
- var jag på cykelutflykter på österlen & älskade solsken.
- var jag på en del trevliga festivaler & såg några av de bästa banden; rage against the machine, sigur rós osv.
- reste jag till Amsterdam med vänner & levde sjukt billigt. Upptäckte att cannabis inte är så jävla nice faktiskt.
- började jag läsa mycket böcker igen. Återupplevde min gamla fantasypassion.
- skrev jag nog min första riktiga låt. Försökte spela in den. Misslyckades!
- fattade jag grejen med hiphop & electro.
- nördade jag trash-TV & tankade Gossip Girl som ett fån.
- deltog jag i feta demonstrationer.
- ställde jag ut en del tavlor på Utkanten & fick oväntat mycket respons!!!
- åt jag sjukt mycket. sjuuuuuuukt mycket.
- liftade jag & görlsen till danmark & hade det fett som fan utan pengar, typ!
- slutade jag jobba.
- såg jag smashing pumpkins & fattade hur svinig Billy Corgan är.
- såg jag alla gudfadernfilmerna.
- blev jag uppraggad av en montenegriansk(?) kille som ville ha med mig på disco. Synd att jag dissade honom.
- plankade jag sjukt mycket på pågatågen. Jääääääävla fritidskort.
- fick reda på att jag är allergisk mot kvalsterbajs, timotej, katt, häst och gråbo.
- började jag övningsköra. 
- var jag ofta väldigt bitter & inte alltid så trevlig att ha att göra med, kan jag tänka mig.
- var jag med om det sjukaste uppvaknandet på länge, orsakat av en jordbävning!
- slutade jag ta foto på allting - lite tråkigt ändå.
- skrek jag slagord på en balkong klockan 2 på natten.
- började jag spela jazz på gura.
- fattade jag hur stor världen är.

Grattis till dig som orkade ta dig igenom denna lista! Du är värd ett digestivekex, minst!
pous

skridskoäventyr


Jag ven fram över isen, snabbt som blixten. Snubblade över en fastfrusen pinne. Trodde för en sekund att jag inte skulle falla. Kände smärtan i vänsterknät, brydde mig inte så mycket. Låg kvar på det kalla, det hårda, & undrade hur det hade känts att bo i en mörk sjö, fastkedjad. Andetagen var vita moln.
Isen knakade.

jätteförkyld



Målningen gjordes under några slitna dagar efter Hultsfred i somras. En av de få jag målat utan något fotografi att titta på som hjälp. Den är väldigt liten och ligger tyvärr och dammar i en hög på golvet. Hjälp!

Idag rinner min näsa & det kittlar överallt. verkligen.

Varför känns det som att allting är likadant, hela tiden, alltid? Jag känner mig alltför ofta rastlös. Instängd tillochmed.
Det känns som att jag alltid hade kunnat göra lite mer, utnyttjat tiden bättre. Ändå suktar jag oftast efter att bara ligga ner i en säng och titta på film, kanske äta någonting. Det är nog det jag är bäst på egentligen - att bara vara.
Varför får jag då obehagskänslor varje gång jag tänker på allt jag inte har gjort. Varför känns det som att det vilar en växande hög av måsten på mina axlar, som jag till råge på har skapat själv?
Det kliar i fingrarna.


paper planes

andetagen ekar tyst i huset.

moto boy. sinnessjuk begåvning som lyckas väcka gråtmonstret i mig allt för ofta. hans fina lovesongs gör mig knäsvag och får mig att vilja vara olyckligt kär. ilningarna i ryggraden till beat heart, gåshuden till blue motorbike.
knasigt att hans studioinspelningar är så mycket sämre än live. han känner det inte, att det är det avskalade, det enkla, i hans låtar som gör hela grejen. han envisas med fjantiga electrotrummor och låter inte sin elgitarr&röst fylla ut melodin.

hursomhelst så fyller hans vackra toner mina dagar just nu. plus eddie vedders fedesnygga soundtrack till into the wild. & M.I.A såklart.

ikväll äre trevligt nog lite mer party, vilket får mig att vilja dansa sönder yelle -  je veux te voir!

snart kommer nog gust hem, vilket innebär utgång mot möllan för att möta upp trevligheter och lite välförtjänt bira! tjing

nyår

crazyparty igår!
kvällen inleddes med middag hos lina med de finaste. även om jag inte fick som jag ville - friterade pommes - så smakade maten förträffligt. guacamole är det bästa! jag hade ansträngt mig och bakat ananaspaj, som jag inte hann smaka eftersom jag & mannen begav oss ut på äventyr! vår destination var tunby, utanför simrishamn. nu i efterhand känns det som att kvällen bara svishade förbi i allvärldens fart, och det var ibland svårt att hänga med. kalasdeltagarna & värdinnorna var trevliga allihop, & dansgolvet shvettigt. man blev nästintill yr så mycket folk som var där man kände/kan namnet på!
kvällens godbitar: jam på loftet. digital punani & urlambator gör stan osäker!
billig/gratis/god öl
schyst sked. gosigt på en pälskappa. det var länge sedag jag sov så bra vid onyktert tillstånd.
gustav

kvällens no-no orsakades av en stulen J&D-flaska och min borttappade mobil. 

nu är jag fruktansvärt trött i ögat, och sängen är oerhört lockande. imorgon ska jag agera flytthjälp & umgås med gamla skolkamrater! önska mig lycka till!




Min andra riktigt seriösa målning.  För sisådär två år sedan fick jag en massa målardukar i julklapp, vilket fick mig att måla av min fattiga fenderkopia.!!!!
 

RSS 2.0