skit också

jag låg ner i din säng, ihopkurad med täcket omkring mig
fantiserade att täcket var min sköld, en sorts igloo.
du satt en meter bort, det kändes som tjugi.
jag försökte få dig att vända dig om
försökte få dig att komma till mig
borrade min rödgråtna blick i din nacke, andades i otakt.
hjärtat slog nog också i otakt.
dina fingrar smattrandes på tangenterna, och jag visste inte vad du skrev.
efter någon minut vände du dig
jag tittade bort
du lade dig bredvid, jag blundade.
dina andetag kittlades, och det kändes som att det gick en evighet innan
jag började andas i takt igen.  

Kommentarer
Postat av: gosti

du är en tjej för mig

2009-01-20 @ 00:20:48
URL: http://gonzonism.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0