åh!

igår kändes det som att världen skrattade åt mig. inget snällt skratt alls för den delen heller,
jag vaknade tidigt tidigt ofrivilligt, ramlade ur sängen. drog på mig ett smutsigt linne jag hittade under skrivbordet.
bråkade lite med mamma och åt en skål fil med flingor. satt så långt ut på kökssoffan som möjligt, sjukt obekvämt.
sen gick jag och lade mig igen, och sängen var fortfarande sömnvarm.
vaknade sent för att upptäcka att jag hade feber. huvudet bultade och kroppen ömmade. hade gåshud ungefär hela tiden.
var tvungen att ha på mig dubbla lager för att inte dö av köld.
bestämde mig för att måla på min tavla, som jag tror håller på att bli jättefin, kanske min bästa. det gick inte så bra, eftersom jag har slut på alla bra färger. så jag blev arg och tyckte att det var slöseri med tid.
tog fram en svart alldeles för jättestor kavaj. klippte i den, tog ut axelvaddarna och började sy. febrig som jag var blev jag lite yr och kunde inte hålla kursen rak med min gamla symaskin. sydde klumpigt men orkade inte göra det bättre. så nu har jag en väldigt dåligt ihopsydd kavaj som jag antagligen aldrig kommer använda.
jag orkade ingenting mer, så jag jade mig nerpå sängen och sov.
vet inte när jag vaknade, men jag var inte sugen på någonting längre. tittade i min kalender och upptäckte att jag hade en körlektion tioisex.
gud, tänkte jag, hur skulle jag orka det i mitt svamlande tillstånd, så jag ringde körskolan och fick lite utskällning eftersom man var tvungen att ringa innan ett dagen innan om man inte kunde komma på sin körlektion. jag svalde och sa okej jag får väl komma då men jag har feber ok?
tog en alvedon och åt ett äpple. bäddade ner mig i sängen och läste två kapitel körteori. trååååkigt.
fick lite ångest över sommarjobbsletandet, så jag ringde en tjej på posten som sa till mig att posten antagligen inte behöver några sommarjobbare detta året. det gjorde mig lite ledsen eftersom postenjobbet var ett av mina säkraste kort.

resten av eftermiddagen/kvällen hade jag en extralång körlektion som gick ganska bra trots sjukdom. jag svettades en del, men febern var borta!
sen åt jag äggröra med tomat, lade jag mig i sängen och tittade på The Dreamers som var ungefär världens bästa! se den!


Kommentarer
Postat av: jass

det låter som en sjukt händelsefull dag!

jag börjar fan bli sjuk också, sjukast huvudvärken...... cry :'(

2009-03-11 @ 11:59:19
Postat av: gosti

snutteprutten då :( det låter som att du borde fått thåströms senaste skiva av mig så du kunde lyssnat på den! och jag måste också se dreamers...



och jag måste pussa på dig snart! i'm gettin' anxious...

2009-03-11 @ 18:09:36
URL: http://gonzonism.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0