Paris paris

söndagar får mig nästan alltid att längta bort lite mer än vanligt. idag lyssnar jag på belle&sebastian som ackompanjerar min reslust perfekt! när jag blundar nu kan jag nästan se mig själv på ett svettigt tåg någonstans i närheten av paris, med en stor klumpig resväska fylld med onödiga saker man packar ner för att man tror att man inte kommer klara sig utan dem i en månad ens. tågfönstret är öppet och sommarluften blåser in och det blir nästan kallt, men om man stänger blir det outhärdligt kvavt, så vi får stå ut. & tågkonduktören kommer ropandes nåt fint på franska och jag visar min biljett som är lite ihopknycklad och svettig eftersom jag hållt hårt i den enda sen jag fick den.

ååh! såhär hade jag tänkt resa i sommar. tåg till berlin, vidare till paris, till barcelona. sen hittar jag en billig flygstol hem igen!


jaja, detta får mig hur som helst att minnas vad jag lovat mig själv att ta tag i idag; ett nytt härligt massutskick av mitt härliga cv, i hopp om att få ett sommarjobb av nåt slag. jag tror inte att jag kommer få något, eftersom jag grinigt nog har skrivit att jag BARA vill jobba en månad. ingen vill ha en lite skitunge rännandes i BARA en månad, berättade min mamma för mig igår. jaja, sa jag, men det känns bäst att ha försökt i alla fall! än så länge har jag skickat sisådär 25 ansökningar, utan resultat. vad man ska göra?!

hursomhelst... jag vill ta studenten, ha sommar, dricka sangria, flytta hemifrån, allt detdär.

Kommentarer
Postat av: Anonym

ring till näsbyholm och be om att få plocka flyghavre! det är ju lagom kul!

2009-03-22 @ 16:00:32
Postat av: Monica

jag som skrev föregående inlägg

2009-03-22 @ 16:01:08
Postat av: Anna

Vart skickaru dina CV:n? känns hopplöst, hela sommarjobbsgrejen...

2009-03-30 @ 19:25:10
Postat av: Siran

jag har skickat dem till massa ställen. Typ äldreboenden, caféer, campingplatser, svaneholms slott, massa restauranger, posten. Har fått en del napp nu faktiskt! Ska på intervju på svaneholm på ferdag, och ahr varit på ystad saltsjöbad. Det är bara att massutskicka!

2009-03-31 @ 21:20:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0